BLOG: Het voordeel van de leek!
Laatst was ik voor de zaak van mijn man (Van der Waal Tuinen) bij een workshop over marketing en offertes voor groenvoorzieners. Er werd een onderscheid gemaakt tussen de beleving man versus vrouw. Waar mannen bij een vijver bijvoorbeeld denken aan technische vernuften, zoals een waterpomp en de hoeveelheid water, zit de vrouw al in gedachten gezellig met haar gezin op het terras. Boekje erbij, lichtjes aan en het geluid van kabbelend water op de achtergrond...
Lees meer
BLOG: Iedereen kan schrijven...
Iedereen kan schrijven. Dat klopt. Tenminste, uitgaande van een normale situatie. Vanaf groep 1 in het basisonderwijs wordt het tekstschrijven ons aangeleerd. Schrijven begint met een goede motoriek: het vasthouden van het potlood (en tegenwoordig ook: met soepele beweging over het toetsenbord glijden). Daarna volgt de technische invulling: hoofdlettergebruik, spaties, spelling, grammatica en stijl. Als iedereen kan schrijven, wat maakt de tekstschrijver dan zo bijzonder? Lees hier het antwoord.
Lees meer
SCHRIJFTIP: Maak je website scanbaar
Internetters lezen niet maar scannen. Ze zijn haastig op zoek naar voor hen relevante informatie. Kunnen ze dat op jouw site niet (snel genoeg) vinden? Dan zijn ze zo weer vertrokken. Een gemiste kans. Daarom is het van belang dat de tekst op de website scanbaar is. Dat wil zeggen, overzichtelijk, to the point en de juiste content op de juiste plaats. Hier volgen een paar praktische tips om de webtekst scanbaar te maken.
Lees meer
SCHRIJFTIP: Schrijf geschiedenis!
Geschiedenis saai? Welnee, niet als we het hebben over heldendaden uit het verleden, mooie overwinningen en goede onderhandelingen. Deze gebeurtenissen vormen de basis voor jouw bedrijf vandaag de dag en daar profiteert de klant van mee. Daar draait het uiteindelijk om. What’s in it for the customer? Het verhaal van de bedrijfsgeschiedenis is zo beschouwd een goede verkooptool.
Lees meer