•  

     

    Cynthia van der Waal

    Maak kennis met de dame achter S!B

    Ik schrijf teksten op de Cynthia manier. Dat betekent aanpakken,
    inleven en een daadwerkelijke meerwaarde leveren voor mijn opdrachtgevers.
    Dit vertaalt zich in teksten en communicatieoplossingen met een blijvend(!) resultaat.
    Sommigen noemen het ‘perfectionistisch’, zelf geef ik de voorkeur aan ‘gedreven’.

     

    Lees verder

...Schrijftips

Hoe zorg je dat klanten vallen voor jouw bedrijf?

canyoufeeltheloveHet is weer bijna Valentijnsdag, dus tijd voor een themablog. Geen zoetsappig liefdesverhaal, maar een aantal praktische schrijftips, waarmee klanten als een blok vallen voor jouw bedrijf.


Can you feel the love?

Dat ‘voelen’ is essentieel. Klanten moeten een gevoel hebben bij jouw bedrijf. Om dit te bereiken moet je klanten voeden. Voeden met content die voor hen interessant én relevant is.

Die content heeft betrekking op de juiste klik tussen vraag en aanbod. Hoe kom je als bedrijf onder de aandacht bij de juiste doelgroep?
Allereerst door gebruik te maken van relevante zoekwoorden. Met de nadruk op relevant, want een verwarring is snel gemaakt. Verhuur je tijdelijke fietsenstallingen? Dan is de zoekterm ‘fietsenstalling’ veel te breed. Een student die op zoek is naar een fietsenstalling (om - jawel- zijn fiets te stallen) komt dan misschien bij jouw website uit. Geeft niks (je weet nooit hoe een koe een haas vangt), maar je krijgt liever bezoek van een evenementenbureau, dat behoefte heeft aan een tijdelijke fietsenstalling. Er is dan sprake van een juiste match tussen vraag (behoefte) en aanbod. Dat klikt (door)!


Een goede eerste indruk

Klikt men door naar jouw website, dan is een goede binnenkomer belangrijk. Alles draait om een goede eerste indruk. Vertel op de website wat potentiële klanten willen weten:


Wat is dit voor een bedrijf / wat doen zij?
Waarom moet ik hier zijn en niet ergens anders?


Vertel dus duidelijk wat je aanbiedt (product of dienst), voorzien van de belangrijkste USP (let op: geformuleerd vanuit What’s in it for the customer).


De juiste snaar

Als de klik er eenmaal is, dan wil de bezoeker graag meer weten over jouw bedrijf of specifieke aanbod. En nee, dan doel ik niet op een droge opsomming van uitstekende prestaties en kwaliteiten, maar op een eerlijk en oprecht verhaal. Een verhaal waarin de lezer zich herkent. Een verhaal waar hij een gevoel bij krijgt, waardoor hij wordt gegrepen.
Bedenk welk gevoel jij wilt overbrengen. Hoe wil je dat klanten jouw bedrijf ervaren? Klanten moeten het gevoel krijgen, dat zij er goed aan doen om met jou in zee te gaan. 'Dat is een betrouwbare partner.' En belangrijker nog: klanten moeten het gevoel krijgen dat zij er zelf beter van worden. 'Met dit product kan ik zoveel efficiënter werken.'

Met een goed verhaal verleid je de klant en maak je jouw product of dienst onweerstaanbaar. De tekstschrijver helpt je graag om dit verhaal te vertellen

 

Lees ook mijn andere schrijftips, met daarin handige do's en don'ts om klanten op internet te verleiden