•  

     

    Cynthia van der Waal

    Maak kennis met de dame achter S!B

    Ik schrijf teksten op de Cynthia manier. Dat betekent aanpakken,
    inleven en een daadwerkelijke meerwaarde leveren voor mijn opdrachtgevers.
    Dit vertaalt zich in teksten en communicatieoplossingen met een blijvend(!) resultaat.
    Sommigen noemen het ‘perfectionistisch’, zelf geef ik de voorkeur aan ‘gedreven’.

     

    Lees verder

...Schrijftips

De klant is koning?

DeklantiskoningschrijvenisblijvenIk werd gebeld door een zogenaamd onafhankelijk nutsbedrijf. Het bedrijf pretendeerde geen voorkeur te hebben voor een energieleverancier, maar had wel een duidelijke aversie tegen mijn huidige leverancier (hoe toevallig). Nee, ik moest kiezen voor Leverancier X. Dat zou mij heel wat kosten besparen. Want mijn leverancier Y was echt niet normaal zo duur.

Lees meer

SCHRIJFTIP: Verkopen is communiceren!

VerkopeniscommunicerenSchrijvenisBlijvenDat klinkt als een open deur. Inderdaad, maar juist vanzelfsprekendheden worden vaak "vergeten". Even een geheugensteuntje van de tekstschrijver. Over open deuren én deuren openen naar succes.

Lees meer

De meest voorkomende fouten op een rijtje

ZoekdefoudSchrijvenisBlijvenVan 10 tot en met 17 oktober vindt voor het eerst de Week van het Nederlands (WvhN) plaats. Diverse organisaties organiseren activiteiten, waarmee zij vanuit hun eigen doelstellingen een bijdrage leveren aan het Nederlands. Voor mij als tekstschrijver een reden om eens (en géén 'es'!) stil te staan bij de meest voorkomende taalfouten.

Lees meer

Bloggen is hot

bloggenishotSchrijvenisBlijvenVandaag publiceert ING haar jaarlijkse onderzoek naar de impact van social media op nieuws en nieuwsverspreiding (#SMING15). Het onderzoek werd gehouden onder een internationale groep journalisten en PR professionals. Uit het onderzoek komen belangrijke trends naar voren. Onder meer gericht op het gebruik van social media als betrouwbare bron van informatie en het verspreiden van informatie via social media. Opvallend in het onderzoek is de belangrijke rol van bloggen.

Lees meer

SCHRIJFTIP: Hoe schrijf je een effectieve advertorial?

effectieveadverorialSchrijvenisBlijvenEen advertorial is niet hetzelfde als een advertentie. Het doel is uiteraard wel hetzelfde: lezers overtuigen van de kwaliteiten van jouw bedrijf, product of merk. Van lezers klanten maken. Maar bij een advertentie ligt de commerciële inslag er dik bovenop, terwijl dit bij een advertorial subtiel naar de achtergrond is geplaatst. Hoe schrijf je een goede advertorial? Ik geef je een paar tips:

Lees meer